Community Artを受講して
歴史文化学科3A 杉山日向
授業は基本的にアクティブラーニングのため、常に主体性を持つことが重要だと感じた。
授業の大半はグループワークで、決められたテーマに沿って意見交換をする機会が多かったので、先生に頼らず、学生が能動的になってお互いに発言していた。
そういったコミュニケーションのおかげで「考える」「聞く」「話す」「発言する」「質問する」などのアウトプットの力が自然に身についた。私は今まで受け身の姿勢で授業を受けることが多く、自分の意見を持つこともそれを発信することも抵抗があったが、今回の授業で周りの皆に助けられ、刺激をもらったことで、自分の考えを積極的に伝えることが出来た。これは自分の中の大きな変化だった。
授業テーマとして挙げられている「アート」に関しては、美術館訪問も含め、現代アートや地域活性化アートなど様々なアートを見ることが出来た。自分の知らなかったアートを見るのはとても楽しく、新鮮な気持ちになった。
このようにアートやコミュニティを通して学ぶことは多かった。自分にとって価値のある授業だった。Community Artで学んだことは無駄にせず、日々の学校生活で活かしていきたいと思う。
After taking a community art course
Department of History and Culture 3A
Hinata Sugiyama
Since this course was basically active learning, I felt it was important to always have initiative.
Most of the classes were group work, and there were many opportunities to exchange opinions within the group on a given theme, which led students to be active to speak to each other without relying on the teacher.
I naturally acquired the ability to output through those communications. I had often taken classes with a passive attitude because I had been reluctant to express my own opinion. However, with the help and stimulation of everyone in my group, I was able to actively express my thoughts. This was a big change for me.
As for the theme of the class, “art,” I was able to see a variety of art such as contemporary art and art for community revitalization, including visits to Setagaya Art Museum. I enjoyed seeing these art that I didn’t know, and it gave me a fresh feeling.
To sum up, I learned a lot through communities and arts. I would like to apply what I learned in Community Art in my daily school life.
英訳:コミュニティーアート(TUJ協働)TA 杉山舜(TUJ)